23/5 2017 Våran måndag

Då var det vardag igen och jag började skolan med 3 prov, suck. Hade inte pluggat nåt så håll tummarna.
I dag ska jag göra en "ridgrej" via skolan så det känns som om jag bara går 1 dag denna veckan :) Härlig känsla. Onsdag och fre har vi studiedagar plus Kristiflygare.... :D

Matrix
Jag har fått nya sponsorer :) Sivan och Eva som tar tag i Matrix från backen. han har varit lite motig och nu tar vi det lugnt och tömkör utan bett. Han är nu jobbat 3 gånger och han tar det så bra. Kändes som om vi behövde bryta och han behövde få en bra upplevelse av bettlöst och arbete så att vi kan komma vidare. Nu jobbar han på i töm (bettlöst) och han är jättekänslig för små hjälper. Nu ska vi befästa det och ta det vidare till sadeln. Såg på håll igår att han snällt står still, backar mm. Stort tack till Sivan och Eva som hjälper oss! Deras bedömning är att detta kommer bli en kanonponny för körning och det kan vi bara hålla med om. Intresserad? Matrix är till salu. Kontakta oss via mail [email protected] så vidarebefodrar vi det till ägare.

Matteus 683
My kom och red en lektion¨på Matteus. Igår fick hon börja nosa på skänkelvikning. Matteus tycker det är jobbigt att flytta åt sidan så vi gick med bakom och petade så My får en bra känsla från början och Matteus lär sig att göra rätt.
  

Promise
Promise är här ett antal dagar och hon har fullt upp med att hålla ordning på allt som händer runt om. Bra miljöträning för fina tjejen. Promise är efter Hoopy :) Mindre tjafsig i munnen igår :)
 

Joline
Joline kom med sin ponny och red en lektion. Den träning jag erbjöd Kinnekulleryttarna inför lagdressyren. Joline är en duktig tjej som tränar flitigt och det märks mellan de 2 träningar vi haft nu. Bra jobbat! Joline fick låna ett Baucherbett inför starten på lördag.
 

Horsemosens Coriander "Curre" & Chanel
Curre & Chanel gick bra pass på banan.

Dammens Pumpkin "Pumpan"
Pumpan gick ett bra pass på banan. Börjar bli starkare nu och inte lika "slingrig" längre. Härligt med utveckling.

Money Boy
Blev vaccinerad och vilar nu ett par dagar framåt efter en fantastisk helg i Norge. Min "Volvo" levererar stadiga ganska jämna rundor. En stabil Volvo helt enkelt.

Collin
Ett pass på lina fick det bli för min kronprins. 

Schamoon
Nu har Schamoon dansat igenom besiktningen utan anmärkning och ska nu flytta hem till sin nya ägarinna Alexandra. Schamoon kommer saknas av alla i stallet.


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0