22/5 2017 Nu är vi hemma från Norge

Igår efter küren i Norge så styrde vi lastbilarna mot Sverige igen. Hade gärna stannat och tävlat flera dagar till...

Första dagen såg ut så här för mig och Kungen:
 

Andra dagen:


Sista dagen, kür:


En sak som jag funderat lite på är detta med starter utomlands... ett reslutat runt 67-68% är INTE dåligt det är tvärtom riktigt bra. Förra året skulle man ha presterat över 68% utomlands för att bli uttagen till EM....

Mitt NM förra året var inte det bästa men ändå godkänt låg mellan 64-65%. Tyvärr märkte vi ju att sadeln låg och tryckte i samma veva som NM och sen på SM gick det ju bättre med ny sadel.

Jag vill med detta säga till alla som var med i Norge att Ni presterat riktigt bra och era resultat ska ni vara stolta över! Bra jobbat alla!
Nicole var den som fick jobbigaste 1a starten men som hon kom tillbaka, imponerad!
I küren var det Anton som imponerade mest som red hela programmet spegelvänt och cool nog att lägga till volter för att komma rätt i musiken.
Maja imponerar med professorn.

Nu ska vi alla träna på och förhoppningsvis kunna åka på fler internationella tävlingar med bra resultat och helst placeringar. Det är så lätt att glömma att njuta av hela denna cirkus när man är mitt uppe i den.... njut alla som kan åka ut och tävla! Var stolta över era fina hästar.

Jag kommer skriva mer om Norge-äventyret och bilder från det såklart. Återkommer.

Stort tack till mina tränare Emma Lindqvist och Traudi Björling för all hjälp på vägen mot mina mål.

Stort tack till mina sponsorer som gjort detta möjligt!
Sponsorer hittills inför mina mål 2017:
Lilla Veterinärinrättningen Skara, Traudi Björling, Stuteri Micks Falköping, Kungsbacka Bilservice Kungsbacka, Mörk & Söner Götene,  Åkessons Bil Götene, Engblom Stable Kvänum, Thelin Data Lidköping, Divorceyourhorse, Designs By spirits, Stall Sjöholmen Bjärnum,


Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0