5/3 2017 Mazarin, Promise och Molly igår!

Igår eftermiddag åkte vi till Ann och tränade. Ann äger Hoopy som ni säkert vet vid det här laget.

Jag planerade att ta med mig Money Boy hemifrån och sen kom Mimmi på att vi tar med Mazarin också. De åkte bra i släpet tillsammans och stod still och väntade i minst 1,5 timma. Duktig Mazarin som kanske inte gjort så innan och bara är 4 år.

Promise
Började med att sitta upp på Hoopys avkomma Penclose Promise som Ann äger. Jag har aldrig ridit henne innan men sett Ann och Mimmi rida henne. Oj vilken utveckling hon har gjort. 

Fokus på att få henne i en jämn bjudning det var mycket av och på. Halterna måste också tränas. Galoppen måste jobbas på men hon orkade mer än vad jag trodde. Vill dyka i formen men det får jag plocka upp och sen kommer det med styrkan. 
 
Cristalls Moviestar "Molly" 
Isabelle och Anki kom till Ann med fina Molly. Molly red jag för 2a gången och tyvärr har vi upptäckt att hon har en sadel som inte passat. Den har lag sig ner på manken och tryckt så hon har planat ut för att skydda sig. Nu ska jag rida henne med nån sadel som inte trycker någonstans och det blir förmodligen nån av våra hoppsadlar och försöka få henne att våga lyfta fram. Hon måste först märka att det går och inte trycker och gör ont. Tänk så snälla hästarna är ändå som gör det vi ber om fast det inte är utrustning som stämmer....

Hennes problem kände jag igen direkt i sadeln som faller framåt pga att det var så det blev med Boys sadel när han tappade 2 bomstorlekar pga foderbyte och sadeln ramlade ner och tryckte. Detta får inte upprepas med nån häst jag ska lita på min känsla...

Här är hon i en av våra sadlar en Prestige Hippo dressage som inte passar 100 men klart bättre än hennes egen sadel. 

 
 
Miss Mazarin
Började med att ta ut Mazarin och Boy och ställa upp dem i Anns stall för att göra i ordning dem Hon var fantastisk sa mamma och Mimmi. Hon gick in som om hon alltid bott där och sen stod hon som ett ljus på gången till de var klara. Imponerande! 

Lika cool när hon kom in i ridhuset tillsammans med kung Boy. 

Mimmi koncentrerade sig på galoppen med Mazarin igår. Hon kniper när man ska fatta galopp och det måste vi jobba bort. Varför vet jag inte riktigt. Hon har fin bjudning i skritt och trav men galoppen då blir hon riktigt spänd. Här gäller det att ta det lugnt så hon inte blir skrämd uppe på det spända. Mimmi gjorde många fattningar och sen fick hon driva fram i galoppen för det är enda sättet att få spändheten att släppa. Öva öva öva så släpper det. Bra jobbat Mimmi! 

 


 
 

Kommentarer
- Camilla

Åh den där Promise var ju <3 Riktigt maffig!

Svar: Ja det är hon. Weldh hon och hennes pappa är Hoopy :)
Sandra Wickström

2017-03-07 @ 13:57:26
Blogg: http://camillajarnedal.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0