31/3 2017 Cristalls Moviestar "Molly"

Igår var det dags för utbildningsponnyn Molly att gå ett pass med mig på ryggen för Emma.

Molly har sen Hammarö varit hos ägaren Isabelles mamma Anki som pga Isabelles operation kravlat sig upp på hästryggen efter ca 20 år. Det ni, jag är imponerad!
 
Molly är mycket bättre nu efter att Anki ridit henne mer ihop och hon har galopperat och jobbat med övergångar som vi bad om. Jag måste ge Anki 100 guldstjärnor för jobbet. Molly är en jättefin ponny men oj så stark.... hon har gått med en felaktig sadel (trots att den var utprovad) och har för att skydda sig bitit ihop rakt fram och blivit superstark. Detta var lite bättre nu och Emma gav Anki lite tips om hur hon ska fortsätta rida. På lördag är det dags för mig att hoppa upp igen med Emmas ögon på mig.
 
Jag har ju jobbat nästan uteslutande med att lyfta upp formen lite och att lösgöra henne i munnen, huvud nacke och hals och det är bättre nu. Hon går inte och gapar lika mycket som innan heller. Riktigt bra jobbat Anki och vi gillar rosa på Molly! <3 

Tänk om alla hade en sån superwoman till mamma som kan rycka in! Tänk på det alla, era närmaste ska ni vara tacksamma och väldigt stolta över! Min mamma skulle inte klara att rida en ponny lika bra men hon gör annat för mig istället som är lika mycket värt. 


 

Kommentarer
- Anonym

Men Sandra Vad snäll du är❤ Tårarna sprutar just nu över allt fint du skrivit om mig❤ Jag har ju inte ridit på så många år men gör allt för Isabelle nu när hon är skadad❤/ Anki

2017-03-31 @ 11:16:57
- Anonym

Tusen tack för dom fina orden😍 Blev så rörd ❤ Klart jag hjälper till med Molly så gott jag kan nu när Isabelle är nyopererad ❤ Kram Sandra från en tårögd stolt mamma Anki❤

Svar: Det är ju sant du är så värd allt beröm!
Sandra Wickström

2017-03-31 @ 11:50:09

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0