2/3 2017 Nu hittade vi förhoppningsvis hur

Igår kväll var jag och mamma med Money Boy hos Emma på träning. Passet började enligt mitt nya system att rida mer i skritten i början. Jag sitter inte bara och åker vilket jag nog faktiskt gjort innan. Nu rider jag på mer och jobbar lösgörande med att hålla koll på bogar och alla 4 ben.

Inga nya bilder i mörkret tyvärr men bjuder på från nån vecka sen.
 
Började med att rida loss i ett system som jag haft ett bra tag nu och jag får aldrig till känslan 100 procent, bara nån enstaka gång. Jag blir grinig på Boy som spjärnar och trycker upp nacken. Ingen bra start på träningen men så har det sett ut ganska länge nu.
Då sa Emma att jag ska tänka "mer på nosens position och lösgör där" ... det fungerade så mycket bättre.
Det kändes som om jag var tillbaka i sadeln och började få kontroll, jag fick tillbaka känslan jag hade på honom förra våren innan sadeln började krångla. Tyvärr tränade jag också samling på ett sätt som inte passade Boy eller mig men det förstod jag inte då.

Tänk att man kan förstöra nåt på en eller ett par träningar men det tar 1 år att hitta tillbaka till ett system som passar mig och hästen.

Tack Emma för att du är envis och funderar på lösningar.

Jag vill ju ge Money Boy ett fint sista tävlingsår med mig och att vi uppnår mina mål 2017. Vill inte sitta varje pass och bli irriterad på honom när det är jag som rider på ett sätt som inte passar oss. Jag måste lära mig ett system och inte ändra för mycket på det.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0