13/3 2017 Cristalls Moviestar "Molly"

När jag red Molly på banan igår var mamma med och tog kort :)

Jag hade ett nytt bett på henne för det har blivit lite dragkamp mellan oss och den förlorar jag. Jag gillar ju som ni kanske vet att rida med bettet som smör i munnen på hästen.... Den ska gå ärligt på tygeln och inte bita ifrån.

Jag tog ett som ser väldigt skarpt ut men är snällt i munnen men jag blir stark när jag tar i bettet. Hon fogade sig ganska snart och jag kunde jobba henne i rätt form.

Hon har inte perfekt sadel heller men jag väljer att rida i Prestigen för den ligger bättre än Teknan. Bygger upp under med benpaddar så att den inte åker ner och trycker.

Galoppen måste vi jobba vidare med i veckan. Hon vill gärna slå ur form och dra iväg men vi jobbar på :)

Idag ska hon få skutta lite på hinder och jobba med bommar.
 


Idag håller vi alla tummar för att ägaren Isabelles operation går bra och ett snabbt tillfrisknande!
 

Kommentarer
- Erika Pettersson

Himla fin ponny! 😊

Svar: Tack ❤🐎🌟
Sandra Wickström

2017-03-13 @ 21:27:07
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0