1/3 2017 Hästarna igår.

Så var det tisdag med plusgrader och gegga. Hmmmm gillar inte kylan men att vada ut och hämta hästar i hagen är inte roligt. Hoppas tjälen släpper snart fullt ut så vattnet sjunker undan. Ridbanan är ok i alla fall det är skönt. Inga nya bilder från kvällen tyvärr.

Småstjärnorna ökar i antal. Harry fick jobba.  
Igår kom en ny liten tjej, Matilda, som provade att träna för mig. Vi tog Harry för detta jobbet och det var en liten tjej på 10 år som verkligen imponerade på mig! Hon har känsla och en mjukhet som uppskattas av hästarna. Lyckliga jag som bara har elever som har bra känsla och bra händer.  
Harry var lite mer på tårna än vad vi är vana vid men inte så att jag blev orolig för Matilda. Kul att han livar upp ibland. Harry är till salu!
Carro och Harry för nån vecka sen.
 
Valentina
Igår fick Nellie prova att rida Valentina och det gick över förväntan! Valentina var lugn och avslappnad så hon trivs med tjejernas ridning. Vi är klart impade av tjejernas ridning, Mjuka följsamma med bra händer, ska bli kul att se dem utvecklas. Lite dressyrslipning så ska vi nog få ut dem på dressyrbanorna ;)  

Chaneline
Elsa fick prova att rida Chanel och hon gjorde det minst lika bra som Nellie red lilla V. Chanel har ju bara gått med Carro Mimmi och Moa innan. Elsa såg ut att trivas bra! Chaneline är till salu!

Matrix
Matrix gick på lina igår. han är inte 100 nöjd i munnen. Kan vara vargtand kanske?
 

Matteus
Jag valde att ta Matteus på lina igår och det är så roligt att göra det ibland för han blir så glad och lite busig. Han busar ju aldrig annars så när han linas får han gärna ruska på huvudet och studsa lite med bakkärran. Gillar inte bus på linan annars egentligen men Lilleman är Lilleman så han får göra det ;)

Stings Testarossa, Guling
Fick springa av sig på linan igår. Tar aldrig energin slut?
Guling har definitivt vårkänslor och lite jobbigt att ha fokus men det har jag ju pratat om innan.

Hoopy

Mimmi galopperade ett pass på Hoopy.
Jag längtar till torsdag då han ska träna för Emma.

Emi
Mimmi red ut Emi igår igen. Hon är jätte duktig på uteritterna.

Mazarin
Moa red ut på Mazarin för att jobba med hennes galopp. Hon är väldigt spänd i början av galoppen och bjuder inte på banan. Ut i skogen och på vägarna med sällskap och draghjälp.... Moa upplevde galoppen som spänd i början men släppte när de galopperat en liten bit. Moa är så duktig med denna typen av hästar!

Walencia
Carolina "Carro" var den som var först upp på nya Walencia. Började med en uteritt tillsammans med Mazarin och Emi, hon skötte sig bra. Jag har nog glömt att presentera Walencia för er.... inlägg kommer strax.

 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0