4/7 2017 Debut nationellt

Igår debuterade Jebeth Hitchhikers Guide eller Hoopy som vi kallar honom nationellt i dressyr.

Vi var i Färgelanda och startade 1 klass.

Kändes riktigt fin på framridningen och fick till nåt enkelt byte som var helt enligt skolboken!

Bjöd och var glad. Det är det viktigaste nästan när man ska tävla... att hästen tycker det är kul Jag var noga med att inte rida honom trött för då stannar han helt upp på banan.

Inne på banan innan startsignal var han fin och bjöd bra sen när vi red upp på medellinjen för att hälsa så tappar han lite bjudning. Detta är inget ovanligt de flesta känner det i sina hästar när de ska tävla men man blir ilte ledsen att man inte kan visa hur bra han egentligen är.

Vi slutade på 62% och det är helt ok i debuten. Boy debuterade nationellt på 62% har jag för mig.

När jag kom ut från banan var jag inte nöjd men när jag fått landa i resultatet så är jag nöjd. Han gjorde debuten bra. För ett år sen så var han ok i Lb så utveckligen är helt ok :)

Hela hösten jobbade vi stenhårt på framåtbjudningen.

Detta är en ponny som är bra i hoppning, terräng och dressyr och då blir man lite bortskämd. Jag är ju sugen på att starta honom i en fälttävlan P70 eller P80 för där kan han helt klart mäta sig med de andra ponnysarna.

Visst är han söt på denna bilden?! Jag älskar uppsynen.


Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0