5/1 2017 My & Matteus testar sina vingar

Igår var det dags för My att få prova att hoppa en bana som en pay and jump i Kinnekulle Hästsportklubbs regi.

Det var en lite nervös My 9 år som kom hem i finaste tävlingsutrustningen. My kommer att tävla för nya klubben Kinnekulle Hästsportklubb och det ser ut som om det blir en aktiv klubb, kul!

Matteus var redan inne i stallet när familjen My kom men My fick vara med och göra honom fin. Vi gjorde fina dressyrknoppar på honom dagen till ära.

Vi fick börja med att gå banan och sen hoppa fram på valfria hinder. Jag valde 1an och 2an att hoppa fram på.
My har ju inte ridit speciellt länge och Matteus är bara nyss fylld 6 år så det är ett "grönt" ekipage som ska ut och lufta sig. Kändes extra bra att Therese Överlien var på plats och kunde hjälpa oss om det inte hade gått så bra.

Här kan ni se en film på hoppningen och vi alla runt ekipaget kan inte vara mer stolta tror jag.


Visst var det en fin runda på en väldigt fokuserad My?!

Tänk vilket roligt jobb alla tränare har!
Jag tycker det är jättekul att få dela med mig av det lilla jag kan i sporten och jag vill först och främst visa att dressyr är kul och all träning är viktig. My har inte hopptränat mycket på Matteus under de 3-4 månader som de tränat ihop. Vi trimmar mest dressyr så att hon lär sig att kontrollera honom i alla situationer och det har gett resultat.
Ni kan ju också se att med en bra utbildad häst kan barnen lära sig hur mycket som helst även om hästen fortfarande är unghäst. Unghästar kan man ju forma som man vill.

Det var mer än en tjej på hoppningen igår som var utan häst. det skär i hjärtat att höra att de fått ta bort sina hästar pga skador mm. Synd att vi inte visste då kunde de kommit och tränat hemma och startat tex Harry igår.

Vill speciellt tacka bästa Barbro för att My får låna Matteus!
Matteus 683 är ju en hingst och han kommer finnas till förfogande för ston hemma på Millomgården i Falköping i vår/sommar. Lyxigt för då kan vi fortsätta träna :)

Nu ska jag sova för My sover över hos oss för imorgon (läs idag, jag har tidsinställt) så ska vi jobba i stallet och rida. Kallt ute tyvärr men det finns kläder :)

 

Kommentarer
- Caroline

Så duktiga! :)

Svar: Tack ❤
Sandra Wickström

2017-01-05 @ 22:57:58

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0