29/1 2017 Träning är livet!

Jag älskar att tävla men jag älskar att träna mer. Det är nog ett måste att man älskar vägen till tävlingsbanan om man ska ha en ärlig chans att nå toppen. Ingen träning - ingen framgång

Idag red jag Money Boy för Emma
Så här ser det ut i Emmas stall på sommaren
Marie Wickströms foto.

Vi jobbar med styrka och att han hela tiden ska driva med bakbenen. När jag ber honom samla sig så sätter han sig korrekt men sen liksom dör han i rörelsen istället för att driva framåt om man säger så. Svårt att förklara hur det är för jag går på känslan.
Jag har haft lite jobbigt med att fånga upp hans bog på ytter men idag så fick jag andra instruktioner och fick jobba med att hela tiden ha honom uppe på ytter. Då var det helt plötsligt enklare :)

Marie Wickströms foto.

Emma och jag är en "perfect match" jag fattar vad hon pratar om och hon kan verkligen förmedla känslan jag ska leta efter.


 





Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0