29/1 2017 Bra tränare är nyckeln

Nyckeln till framgång är bra tränare som tror på ekipagen och gör ett upplägg efter ekipagen.

Emma Lindqvist, dressyr
Emma och jag rider lika så vi är en "perfect match" som mamma säger. Emma du är bäst! 
Jag tror inte Emma gått bet på någon av alla hästar vi tar hjälp med av henne. Skickligt leder hon oss framåt på alla hästar. Lika engagerad oavsett ekipage. 
Marie Wickströms foto.


Therese Överlien, banhoppning
Therese har vi tagit hjälp av sedan i somras (2016) och vi är alltid nöjda efter alla träningar oavsett häst. Min lilla stjärna Ellen hade ju sin ponny Tivall på tillridning hos oss i somras (2016) och när det sen var dags för lilla Ellen att börja hoppa honom själv så bad vi Therese om hjälp. Hon har guidat Ellen på bästa sätt och fått henne att lita på sin ponny så nu hoppar de banor på 70 cm utan problem. Tivall var lite tuff mot Ellen och då tappade hon självförtroendet och det hjälpte Therese henne med. Therese lär ut geonm att hjälp till att skapa ett förtroende mellan häst och ryttare utan att bli hård/tvingande. 
Therese har gett mig bästa råden med hur jag ska utbilda Harry på hoppbanan! Nu har jag en pigg vaken men reglerbar Harry som är superkul att rida. 

Ellen och Tivall i sept-16
Marie Wickströms foto.


Traudi Björling
Inget undgår hennes skarpa ögon. Grym på detaljer och vill oss alltid det bästa. Längtar till nästa träning.
Traudi har varit landslagstränare för ponnydressyren i 7 år, dock före min tid på banorna. 


Vi använder oss av tränare hlöa tiden när vi utbildar hästar och vi är väldigt nöjda med de vi har nu. Bra samarbete är guld. Vi kommer aldrig bli fulllärda och de vi har runt oss nu hjälper oss framåt. 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0