27/1 2017 Torsdag

Efter småstjärnorna så satte vi igång med de andra hästarna.

Stings Testarossa
Det går framåt med Guling och jag tycker nog att han har lite mer koll på mig och vad jag ber om än för 1 vecka sen. Skönt att det går åt rätt håll, hästen behöver kunna fokusera på ryttaren innan man släpper linan. Gäller att tänka säkerhet i alla lägen. Trevlig hingst som jag tror kan komma att gå långt i sporten med rätt utbildning. Han bryr sig inte om att ridbanan är kladdig och att det skvätter om hovarna det är bra för då bryr de sig inte på tävling heller. 

Bjuder på en film från idag där vi idag gav oss på uppsutten galopp för 1a gången.
Be nice!


Collin
Bästa hästen! Han har utvecklats till det bättre och vilan var bra. Jag är så lycklig över att vara igång med honom igen. 
I öppningen till ridbanan så ser man ingenting om man rider på banan och har på lampan. Kommer det nån och Collin inte riktigt ser så kastar han sig runt och springer från "faran". Igår var det Matrix som skrämde honom. Ungefär så här :)


Matrix
Matrix linades och sen fick han ryttare på sig igen. han bryr sig inte direkt om ryttaren på ryggen så det ska nog gå ganska fort att rida in honom. En gång kollade han till på Moas lååånga ben och undrade vad det var för nåt, ha ha ha. 

Carisma 
Moa red ett pass på Collins mamma Carisma och hon gick fint. Väldit pigg i galoppen som vanligt men inte lika dragig och stark längre säger Moa. Bra jobbat som vanligt Moa! 
Marie Wickströms foto.

Schamoon

Mimmi jobbade Schamoon på lina idag och det är en väldigt arbetssam liten häst. Konditionen är på väg att bli bättre. 

Denice
Denice grejades  med på gången idag. Det är viktig att greja med unghästarna mycket så att de vänjer sig vid människor och blir helt avslappnade och litar på oss. 


Kvällen avslutades med våfflor det var mumsigt. 

Tänk den dagen man slipper skola och kan jobba heltid med hästarna. Som det är nu så går vi skolan eller jobbar först och sen jobbar vi en havtid till i stallet. Jag älskar inte skolarbetet heller så jag måste avsätta läxtid så att jag inte blir efter. Vet inte om jag sa det men jag höjde mina betyg i julas i fem ämnen. Hur gick det till? 

 





Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0