27/1 2016 Småstjärnorna igår

Igår var det småstjärnornas dag.
My med mig hem från skolan, hennes mamma och mormor var på sjukhuset med en kontroll på hennes lillebror Billy som brutit armen för ett par veckor sen. Kul att vi kunde hjälpa till så att hon kunde träna som planerat.

Först ut att träna var Nicole på Harry
Nicole är en försiktig tjej som behöver lite tid. Det var 3e gången hon red för mig igår och hon har gjort ett stort framsteg. Guldstjärna för det!
Vi koncentrerade oss på ridvägar, bommar och att få Nicole att lita på Harry och våga galoppera. Min plan gick vägen och jag tror och hoppas att hon var stolt över sig själv när hon åkte här ifrån. 
Nicole med Harry Barry 

Vem kunde tro att Harry är en så bra läromästare?! 
Hästar slutar aldrig att imponera på mig. 


My & Matteus
My och Matteus utvecklas fint tillsammans och jag skulle lätt kunna träna henne varje dag. Hon har känsla den unga damen :) Idag hade vi markarbete på schemat och det gick fint i mörkret. Mamma filmade lite och en film kan jag bjuda på men ni får ursäkta ljud och ljus. Det sista på filmen så ropar My på hjälp men ingen av oss (jag och mamma) reagerar utan vi skrattar åt dem bara, stackars My. 
 
Bjuder på film, be nice! 

Tänk att det kan vara så roligt att lära ut det lilla man kan :) 
Stolt som en tupp! 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0