24/1 2017 Våran måndag

Igår var det dags för vardagen igen och skola, trött efter helgens intryck men laddad inför 2017!

Hästarna fick jobba på under dagen. Mimmi var ledig och Moa jobbade kväll på praktiken så de hade tur att rida i det fina vädret i dagsljus.

Denice, Carisma, Collin & Matrix
Denice linades ett kort pass och fick ha sadel och träns på. Mimmi började med att hoppa vid sidan om henne mm.
Matrix linades med sadel och träns.
Carisma jobbade på lina likaså Collin

Schamoon, Chanel, Valentina och Bella
Ett markarbetspass med bommar och sen avslutades det med hoppning. Det gillade tjejerna!
Mimmi har bytt bett på henne och ridit med det ett par gånger nu och vi tycker att hon går bättre på det och inte biter ifrån och drar i munnen med det nya.
Bella var väldigt glad när bommarna kom fram :) Hon hade svårt att slappna av och lyssna på ryttaren i början men blev bättre i slutet. Studsade runt på alla 4 vääääldigt glad.
 
Money Boy
Boy tränades för Emma.
Igår var det lite klurigare igen att rida honom.
Yttersidan ställer till det lite för mig då han trycker utåt och jag vill då låsa min ytter men ska leda mer med inner och gör jag et rinner han iväg inåt istället. Svårt är bara förnamnet.
Jag släpper gärna efter i galoppfattningarna också så att han tappar lite av sin fina runda form. Nåt att jobba med!
 
Hoopy
Hoopy tränades också för Emma igår. tack Mimmi som körde honom!
Jobbar med att Hoopy ska bli stabil och inte dra sig ur formen i övergångarna mm. Vi har ju jobbat med bjudning och framåtandan hela hösten och då har vi struntat i formen då bjudningen var viktigare... det får vi jobba igen nu. Fick också träna på att flytta undan bakdel mm och det tycker han är super jobbigt. Här gäller det att rida lagom så att han inte tappar glädjen i träningen. Ni vet ju själva hur "kul" det är att träna om man är spyfärdig varje gång. Då och då måste man få avsluta och känna att "jag skulle lätt orka ett pass till". Gårdagen var nog ett "spyfärdigt pass"
 
 



 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0