2/1 2017 Våran nyårsdag

Hemma gick nyårsdagen i ett kan man säga.

Matteus
Stallet först sen så red jag bästa Matteus. Tänk att "Lilleman" blev min 1a häst 2017 :)
PÅ de flesta bilder är jag väldigt koncentrerad när jag rider men på Matteus då hinner jag med att le också :)

Schamoon
Mimmi red Schamoon när jag red Lilleman

Money Boy & Collin
Sen var det dags för årets första uteritt. Jag tog Boyan och Mimmi red Collin. Det var en något laddad Collin som verkligen ville ut och se sig om. På vägen hem när Mimmi slappnade av lite mer så tvärvände han pga en liten fågel eller nåt så Mimmi fick markkänning. Hon satte sig så fint på baken på grusvägen. Tårta!

Innan avsittningen..... och Collin gick ur bild

Matrix
Matrix fick börja nya året med att bli stor kille. 4år då måste man klara att ha sadel och träns på sig. Det gick väldigt bra. Han är hittills väldigt försiktigt och lite vaksam på oss så vi blev lite förvånade att han inte protesterade alls.

Stings Testarossa "Guling"
Fina Guling fick ta på sig sadel och träns och jobba lite på lina. Det var uppskattat, en väldigt glad nybliven 5-åring hade lite svårt med koncentrationen. Det är mycket nya hästar hemma som han måste ha full koll på. Han gör inget men skriker en del.

Hoopy
Hoopy fick gå ett pass på lina och jag är riktigt glad att jag inte satt på den killen kan jag säga... herregud vad han levde! Vi fick några goda skratt när han visade cirkuskonster. Ann det är dags att komma och rida nu ;)

Bella
Jobbade vidare med övergångarna. Pigg liten tjej.
Bella är en väldigt ridbar och rolig tjej att rida. Lite speciell i hanteringen men en dröm på ridbanan.

Harry
Barren var riktigt riktigt fin och det var med ett stort leende man red honom. Carros konditionspass med honom har gett resultat! Bra jobbat Carro.

 

 
 

Kommentarer
- Ellen - tävlingsryttare

Så fina hästar!

Svar: Tack :)
Anonym

2017-01-02 @ 10:47:23
Blogg: http://ellenshorselife.blogg.se/
- Michelle Petersson

Fina bilder! :) Vill även önska ett GOTT NYTT ÅR!

Svar: Tack och tack detsamma!
Sandra Wickström

2017-01-02 @ 17:20:05
Blogg: http://nouw.com/michellepetersson

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0