18/2 2017 Våran fredag

My sov hos oss från torsdagkväll till fredag och hon är riktigt mysig att ha runt sig.
Vi började med stalljobb och var klara snabbt :)

Träning med Nicole & My
Sen kom Nicole för ett träningspass på Harry.
Harry måste vara som mamma säger världens bästa och snällaste ponny. Nicole lär sig att rida på honom och han gör inet dumt alls och jag kan susa runt på terrängbanan med honom och han är lika snäll. Vilken ponny!  
Detta är verkligen en guldklimp och han är till salu. 

Nicole fick lära sig ridvägar och ridregler på en ridbana plus sittben och hur man ser om man har rätt galopp. 
Duktig tjej som suger åt sig det jag säger som en svamp. Mamma föreslog idag för mig att det snart är kanske är dags att de får komma ut på nån pay and jump på låga hinder.... Får passa på om han säljs också. 

Harry & Nicole i början av veckan
 
My red senare ett pass på Matteus och idag fokuserade vi på sits och framåtbjudning. 
My fick rida minst halva passet utan stigbyglar i alla gångarter. Gick fint och har vi gjort detta ett par gånger så kommer det gå superbra. My tycker att det är svajigt just nu men det kommer med träning. Matteus är lika fantastisk med My som Hary med Nicole. Matteus är ju en fin russhingst som kommer stå till förfogande hemma på Millomgården i Falköping i vår/sommar så funderar ni på att betäcka så tveka inte, kontakta Barbro Andersson på 0734 077698

Stings Testarossa "Guling"
Jag red ett pass på Guling. Han tog träningen med Emma igår på ett fantastiskt sätt. Han vill som jag kanske skrivit innan gå väldigt låg i galoppen och det fick jag jobba med när Emma var med och igår så fattade han galopp uppe och jag fick en fantastisk känsla direkt. Smart kille. När mamma inte håller i linan och han går själv tycker jag att han tappar bjudningen och blir av och på så nu ska vi pröva hur han tar att mamma går med runt som om hon har linan och se om han jobbar på som med linan för att mamma sen ska kunna sakta av och han bjuder fram ändå. Han måste vara trygg och förstå vad vi vill annars kommer vi ingenstans. 

Collin
Jag fick ett väldigt bra pass på min kronprins idag. Nu tog han mina skänklar på direkten och han jobbade på utan att störas av allt runt om. Jo förresten 1 gång stannade ahn upp och kollade för då var det en häst som var på gårdsplanen på väg ut i hagen. Jobbade på med basicgrejerna som hos Carl och jag är riktigt glad över min fina fina Collin <3 
 
Valentina
Valentina fick en skrittrunda i skogen med lite klättring. Mamma har nu lagt in henne i TDB och bokat tid för mätning. C-ponny är hon och det ska bli spännande att se hur stor hon är. 

Money Boy
Boys pass skriver jag om i ett eget inlägg. 
 


 
 





Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0