17/2 2017 Tränade för Emma igår

Igår tränade jag 3 st för Emma :) 
Naturligtvis så regnade det när det var dags för den sista, Hoopy.

Började med att rida Boy innan Emma kom och sen var han värmd och klar när hon var på plast.
Just nu har jag svårt att få honom lösgjord och vi har testat nya sätt att nå målet-lösgjordhet.
Igår valde jag att rida på med Boyan och så här spänd blev han då i början av passet:
 
Han trycker upp nacken och stretar emot som ni kan se. Jag vill ha en rund låg nacke där vi kan stretcha och han ska bli mjuk och följsam. 

Det är så frustrerande att få jobba med nåt som är basic men han har utvecklats och blivit grymt stark och som jag ofta känner med just Boy, jag hinner inte riktigt med. Der är ju jag med Emmas hjälp som utvecklar honom men han är snabbare än jag att anamma det vi vill uppnå. 

Kan konstatera att jag inte kan rida på honom alls så som jag kan med Collin te.x 

Vi har gjort ett bettbyte men jag kan inte säga att jag upplevde honom mindre stark med baucher mot hans vanliga tredelade.

Börjar få loss honom litegrann.

Emma säger att Money Boy är som en stor häst att rida och jag kan bara hålla med. Du kan inte åka runt på Boy utan du måste rida. 

Hans 1a tävling för året kommer bli spännande. Känns inte så lockande just nu. 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0