17/2 2017 Guling fick träffa Emma

Jag red Guling igår för Emma för att få lite hjälp med hur jag bör jobba vidare med honom plus att fråga lite om målet för honom är rimligt.
 
Han är ju fortfarande väldigt grön och har svårt att vara koncentrerad på mig hela tiden när jag rider och det vet jag ju om men vi tycker ändå att det är som natt och dag emot i januari te.x 

Han är inte ett dugg trött än men det bör snart komma att han behöver vila. 

Emmas råd var att rida på i nån månad framåt och sen ge honom en vila på te.x 14 dagar och sen köra på igen. Om vi ska ha en chans att nå målet måste vi rida ett tag nu framåt för att se hur han utvecklas så är det lättare att utvärdera om någon månad om målet är rimligt. Susanne är ju den som får bestämma för hon äger honom :) 

Guling står ju till förfogande för betäckningar så vila från ridningen kommer ju komma naturligt i vår/sommar men samtidigt tar det ju på hingstarna att betäcka. Kan bara lovorda denna lilla kille så om du funderar på att betäcka med Stings Testarossa så tveka inte utan kontakta Susanne Gustavsson! 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0