16/2 2017 Mer om Valentina

I tisdags red jag Valentina igen. Rolig tjej som har bjudning som räcker till 4 ponnys :)
Det är en utmaning för mig att rida henne för hon är inte som de andra hästarna jag rider.

 

När man ridit henne ett tag och börjar hitta en takt och hon lugnar ner sig lite grann då får hon "micropaus" som Moa kallar det och sen när man ska jobba igen då är hon tillbaka som i början av passet igen.
Lik min gamla C-ponny Candy, energin tar aldrig slut.

Skuttade lite och som hon skuttar...

Det roliga med Valentina är att det är ingen maskin som tuffar på utan du måste rida. Om du inte stöttar henne innan hinder så stannar hon. Detta gillar jag för då är det ingen hoppmaskin man sitter på utan man måste vara med henne och ge henne stöd.

My var hemma hos oss och hon fick hoppa upp på Valentina för att se hur hon tar en liten mindre erfaren ryttare.
Detta tog hon riktigt bra och My hittade snart en bra takt och fick henne på tygeln då och då.

My är ju van vid den lugnare Matteus så det var en upplevelse för henne att sitta upp på V. Hon skulle sen hoppa nåt hinder för att pröva och då laddade V lite och går upp i galopp och My styr då undan hindret för det var lite otäckt men sen så gjorde vi ett nytt försök och det gick super bra! Bra att hon inte ger sig!

Efter hoppningen så fick My jobba med att hitta lugnet igen på volt och det gick bra. Nyttigt för My att få testa denna typen av häst. Tack Carola för förtroendet!

 



Kommentarer
- Carola

Så roligt att ni vill rida V och utbilda henne, det tackar jag för❤Roligt att se att hon är så snäll mot My😀

Svar: Det är vi som ska tacka! ❤🐎🌟
Sandra Wickström

2017-02-16 @ 17:42:59

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0