5/12 2017 Då har vi kommit hem

Vardagen är tillbaka och vi är hemma i Hangelösa igen. Massa packning att ta hand om.... plus nya inköp. 

Kallt och fruset ute men solen lös igår den 4/12. Eftersom pappa inte varit hemma hela tiden i helgen har tyvärr banan frusit så nu väntar vi på att det ska tina. Allt blir så mycket lättare när vi kan rida bättre hemma, 

Lillen
Lillen sköter sig och vi sitter nu på honom. Det är en känslig kille så vi tar det lite lugnt med honom. Stressar vi nu kan ge stora bakslag senare. 

Ny häst
Chanel No5 (23)  "Femman" 
född 2014 sto SWB
e. Zuidenwind
u. Carisma (23)
ue. Warstiener 
Uppf/ägare: Anneli Alfredsson
Kom till oss 171130
Femman ska ridas in och matchas mot 3-årstestet 2018
Lilla Femman är Collins lillasyster inte mycket större än Moas maxade D-ponny Chanel. 

Ny ponny
Smoqing "Smurre"
född 2010 valack 1,27, Gotlandsruss
e. Qum
u. Jacka
ue. Rusch
Kom till oss 171203
Smurre hämtades på vägen hem från SIHS av pappa och Moa. Smurre är en ridskoleponny som hittat på lite bus så han ska ridas till av mig. Kanske kan han fungera som lektionshäst av mig framöver. Ibland är det bra att ha en häst som elever kan låna. 

Tränat Joline
Jag tränade duktiga ambitiösa Joline igår. En ren glädje att utbilda. Lägger ner mycket tid att pyssla med Lady inför varje träningspass, igår kom hon stylad i glitter. Var med i tomteparaden i Götene i söndags och vi såg bilder på dem och de var riktigt söta tillsammans. 
Joline överraskade mig lite igår då hon hittat en knapp till på sin Lady. Bra jobbat Joline!

 





Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0