28/12 2017 Vilken lycka!

 Gårdagens pass på Collin var ren lycka!

Värmer och jag känner att det finns en härlig motor i honom vilket det oftast gör. I slutet av värmningen så byter jag varv genom att rida snett igenom och han gör då nåt skutt med bakkärran och byter sen galopp, jag byter då tillbaka och han gör det nästan helt rätt, lite före med bak bara. När jag byter varv igen så gör han samma sak.

Suck en sån dag när Collin byter hej vilt bara för att visa att han kan men jag hade fel.... han byter sen resten av passet nästan 100 korrekt, ligger lite lite före med bak, det är helt fantastisk känsla. Finns nog inget som slår den känslan att "detta har jag lärt honom"

 

Testar sen att varva byten med förvänd galopp och döm om min förvåning när det fungerar. 

Jobbar med skolorna och han lyfter sig i fronten och har bra driv och bra böjning. Vilken träningsdag! 
 
Collin är den typen av häst att han alltid tycket att han kan när jag visat nåt nytt. Byte har han enligt han kunnat länge nu. 


, lycklig ryttare

Kommentarer
- Anneli A

Collin är en ” lustigkurre ” och du hanterar honom på ett fantastiskt sätt ❤️

Svar: Tack snälla Anneli! 💕💕💕
Sandra Wickström

2017-12-28 @ 15:48:05

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0