14/12 2017 Onsdag

Stalljobb börjar man ju dagen med som vanligt. Barbie börjar komma till ro med våra rutiner. Blir mer och mer nyfiken. 

Puzzel
Jag åkte senare med Felicia och Puzzel till ridhus. Puzzel var förra gången jag red lite trippig i början av passet men det var borta igår. Upplever att han är väldigt känslig för att jag ändrar position på ryggen (blir annorlunda i balansen). Nåt jag får se till att variera så att det inte blir nåt sen. Yngre oerfarna ryttare har ju lite mindre balans av förklarliga skäl. Han har fina gångarter och är väldigt trevlig att rida. 

Curre
Curre linades ett pass ute på stubben.

Collin och Wizt 
Vila.

Money Boy
Var i ridhus med Boyan och jag jobbade med lösgjordhet och styrka. Han är så rolig att rida :)
Upplevede honom lite stel i vänstersidan i början men det lossnade.
 
Matilda och Mazzetti
Matilda tränade för mig. Matilda fick jobba med styrka på Mazzetti (samling) och att känna vilket sittben/vilken galopp hon har. När jag var 9 år så fick jag rida på volt och kolla uppåt och bara känna efter vilket sittben och vilken galopp jag hade. Jag kommer ihåg att jag egentligen hade full koll på vilket men blev osäker när tränaren frågade och börkjade titta efter. När jag sen fick rida och kolla uppåt så lärde jag mig att lita på min känsla.

 




Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0