13/12 2017 Tack Money Boy

Money Boy är till salu och det gör att man funderar extra på honom. 

En fantastisk ponny som alltid vill jobba.
Svartsjuk när man lägger tid på någon annan.
En ponny som jag utbildat själv den kunskapen kan jag aldrig tacka nog för.
Orädd och lätt att lösgöra, litar på att ryttaren har full koll. 
Killen som kanske inte är flashigast men han levererar alltid och galoppen är fantastisk. 
Money Boy är verkligen ponnyn som levererar jämna bra rundor. Om man siktar på mästerskap så är jämnhet en av de viktigaste ingridienserna för att lyckas. Vi ligger på resultat mellan 65-75% i FEI-klasserna både nationellt och internationellt. 

Under våra 3 år tillsammans har vi gjort allt som en ponny kan vara med på. Helt fantastiskt! Jag måste erkänna att jag inte hunnit njuta av det under tiden vi tävlat på. Vill man ligga i topp får man aldrig tänka "nu går det bra" utan hela tiden vilja bli bättre och få bättre resultat. Jag har fått kritik här på bloggen för att jag aldrig är nöjd och jo jag är nöjd men jag vill alltid mer. Tror att man måste vara lagd åt det hållet för att nå toppen. 

 
Även om Boy är till salu och jag inte kan rida utomlands så går inte min motivation att träna ner. Jag har inte sett Boys bästa än för det tar otroligt lång tid att nå den styrka mm som krävs. Vi är på god väg och har utvecklat traven mycket senaste halvåret bara. 

Tänk att jag nådde målet att rida EM på Money Boy innan 2018! 
Svårt att ta in måste jag säga men helt klart nåt jag är väldigt stolt över. 
 

EM laget 2017: My Wynja Linnea och jag
 

Tack Emma Lindqvist världens bästa tränare!
Emma har varit med mig hela tiden med Money Boy och hon har aldrig sagt att mina mål är ouppnåeliga.

Vi har ju såklart stött på motgångar och den motgång jag upplevt som värst och blev mest ledsen för har vi motbevisat om och om igen. Vi har mer än en gång visat de som tvivlat på mig och Money Boy att de hade fel. 
Jag lyckades visa att jag har en ponny som mycket väl kan ta plats bland eliten i Europa
 
Tack Money Boy för allt du lärt mig!

 





Kommentarer
- Erika

Va tråkigt att han är till salu, men man kan ju inte spara hästarna på hög heller tyvärr :/

Svar: Tråkigt men det har jag vetat om hela tiden.... ponnytiden är kort.
Sandra Wickström

2017-12-13 @ 10:01:58
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se
- Liselotte

Fantastiskt Sandra det Du o MB har gjort tillsammans o nu är det bara att önska lycka till att Han kommer göra ngn mer Ryttare stolt o lycklig Kram <3

Svar: Tack världens bästa farmor! Miss u.
Sandra Wickström

2017-12-13 @ 11:12:14

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0