29/8 2017 Våran måndag

Då var det vardag igen efter en härlig helg i Göteborg och Collins 1a placering! Collins placering kommer jag leva på länge.

Collin till equiteraput Charlotta "Lotta"Collin hade en tid hos Lotta och jag och pappa åkte dit. Längtar tills jag får eget körkort...Collin hade lite låsningar som jag känt i ridningen så det var skönt att få åtgärdat detta. Han fick mycket beröm för hur han ser ut i kroppen nu. Nu är han "4-hjulsdriven" sa hon bland annat.
Måste dock ordna en annan sadel i höst, suck! Jag tror han kan trivas med Amerigo-sadeln så det ska provas nu. Viktigt med sadeln var att jag sitter så still det bara går i sadeln eftersom han är så väldigt rörlig. Om jag skumpar omkring så stör jag hans rörelsemönster.

Joline och LadyJag tränade Joline på hennes Lady igår. Det var ett tag sen vi sågs senast och de har gjort stora framsteg! Jobbade med Jolines hjälper och hur det påverkar på Lady, små små hjälper är målet. Red igenom Lb1 som är en klass i klubbmästerskapet för Joline. Jätte kul att hon vill rida dressyren också!  Joline ville stanna hos oss och hjälpa till när hon ridit klart igår men det är skola så hon får komma nån helg.  

Wenejca
Jag red ett pass på Necja på banan och det är en himla snäll häst.
Jag når inte att tränsa utan att ha pall 🙈🙈🙈

Jobbade med att hon ska svara för mina hjälper direkt plus galoppfattningarna.

 

Ridstövlar
Jag sliter verkligen ridstövlar. Mina ljusbruna har gått sönder i dragkedjan och äntligen fick vi tummen ur förra veckan och lämnade in dom för lagning. Lika bra att byta båda dragkedjorna även om 1 fortfarande var hel.
Undrar vad man ska ha för märke som håller bra när man rider mycket?!


Curre
Curre fick jobba på lina. Han är riktigt fin nu och nu ska vi köra igång träningen för fullt igen, äntligen! Så glad att han är helt återställd efter sitt sår.


Vilde Bill
Fick jobba ett pass på lina. Detta är en väldigt sällskaplig kille som gnäggar så fort han ser oss.


 




Kommentarer
- Anonym

En stövel med dragkedjan fram kanske håller bättre 🤔
Kram Victoria

Svar: Ja kanske det tack!
Sandra Wickström

2017-08-29 @ 07:53:07

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0