25/8 2017 Collin skulle träna - blev en upplevelse

Igår tränade Collin för Emma.

Vi kom dit och lastade ur och helt plötsligt stelnar han till och började spänna upp sig - han ser kalvar.... koskräck kallas det nog.

Trodde aldrig jag skulle kunna sitta upp men det gick. Lånade en lina av Emma så han fick springa av sig först men han slappnade aldrig helt av under passet. Jag kunde rida-en seger i sig!

Kom upp och fokuserade på att hålla honom låg i nacken och hela tiden sysselsätta honom.

Collin har en härlig galopp. Bara njuter!

Vi tränade förvänd galopp för det ligger i programmet La3 som vi ska ge oss på snart igen. 

Älskar denna kille

Det sista fick jag byta en gång åt varje håll, så kul. 

För nån vecka sen bytte han gärna själv utan min hjälp när han trodde vi skulle byta men bytte fram bara. Nu har han ändrat det till att byta bak bara. Hellre bak än fram det är ju så han ska byta, bak först, nu ska vi bara få med fram kvickare :)


Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0