24/8 2017 Kämpe Vilde

Vi har ett russ hemma på inridning och han heter Kämpe Vilde och ägs av familjen Stockman i Götene.

Kämpe Vilde eller Vilde Bill som vi kallar honom rids in och vi jobbar efter ett system där hästen inte ska stressas. Stress i inridningsskedet blir aldrig bra och detta är ponnys som ska vara till barn. Jag förstår att det kostar pengar att lämna bort hästen på inridning men man har igen det många gånger om i det fortsatta arbetet med hästens utbildning. Bara att byta ryttare är konstigt för hästen i detta skedet och kan ta lite tid att vänja sig vid.

Här är en film från när My suttit upp och Mimmi håller i linan.

My sitter upp för 1a gången. Be nice!

Visst är han supersöt?!

Jag tycker det är bra att My vill lära sig inridning också, jag tror att hon då får en bättre förståelse för unga hästar.


Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0