17/8 2017 Våran onsdag

Vad hände hos oss igår?

Tian
Tian fick gå ett pass på stubbåkern. Grannen har tröskat och vi får nu rida på stubben. Älskar detta!

Matteus

Matteus fick också gå ett pass på stubben. Han tyckte det var jobbigt men han kämpar på. Fick bli en svalkande dusch för honom efteråt.

Idyllens Zero
Zero reds av Moa på banan. Han är väldigt spänd från start tills man sitter av. Korta stunder under passet kan man få honom att slappna av men tyvärr bara korta stunder. Moa och Mimmi jobbar på med fina Zero. Han kommer bli en kanonhäst men han måste få tid att utvecklas och slappna av. Att rida med spänning är verkligen inte min grej. Alla sådana hästar har slutat med att jag far av och sen blir jag lika spänd som hästen. Tur vi har Moa och Mimmi som kan rida och få hästen att slappna av. Det är ju också skillnad på spänning hos olika hästar och var man är i utbildningen. Boys spänning när han trycker upp nacken är nåt helt annat än spänning för att hästen inte är bekväm i situationen.

Money Boy
Boyan fick också jobba på stubben. Först red jag mindre bra och han tryckte upp nacken mm men sen fick jag till det och han blev riktigt fin. Min kung!

Vilde Bill
Jobbade med Vilde och han tar sig sakta men säkert.

Mimmi
Mimmi har varit hos doktorn igen med sin fot. Ett ledband är av och nåt var trasigt i leden men det ska tydligen inte behövas göra nåt med. Hon fick nån "skena" att ha på foten så nu går hon bättre.

Klara
Senare på eftermiddagen åkte jag till Klara och hängde med henne. Riktigt roligt!

Skolan
Nu drar snart skolan igång och jag börjar gymnasiet. Jag längtar inte kan jag säga. Jag ska läsa på distans så att jag kan elitsatsa med hästarna. Helst skulle jag vilja jobba bara.

 

Kommentarer
- Sanna

Förstår din känsla angående skolan, men skönt att du kan köra på distans iaf. :)

Svar: Hoppas det blir bra!
Sandra Wickström

2017-08-17 @ 16:00:05
Blogg: http://www.sannajohansson.com

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0