6/4 2017 Onsdag

Våran onsdag var helt ok.

Anneli var och hämtade hem Carisma och Denice. Carisma ska betäckas med Annelis hingst "Eddie" och Denice ska löshoppas och förberedas för försäljning. Tomt blev det!

Curre och Pumpan fick jobba på lina.

Mina allergiska utslag blev värre så det blev en shot med många kortisontabletter för mig igen, märker inget av det tyvärr. Läkarbesök blir nödvändigt igen.

Matteus 683
Jag och mamma åkte till Emma och hade med oss Lilleman (Matteus 683) i bilen.
Blev lång framskrittning och sen var det dags för efterlängtad träning för Emma. Jag fick jobba med att länga ut formen och plocka upp den igen. Det är dags för att rida honom i en lite högre form nu och gissa om han blir fin. Matteus är så himla rolig att rida och jag njuter av varje sekund.
Bilder från innan

Jag och mamma har flera gånger kommit in på att Matteus utvecklats och fått ännu mera gång och det blev bekräftat igår av Emma :)


Att flytta är jobbigt men han börjar göra det bra nu.

Collin
När vi sen kom hem så hängde stora mörka moln runt men vi trotsade vädret och tog ut Collin på ett pass.
Collin är inne i en testperiod nu och han började dagen med att inte vilja lastas av pappa för att åka till hovslagare och sen när jag hoppade upp så for han ut från ridbanan och ville inte gå in igen. Jag väntade bara ut honom sen så var han jätte rolig att rida. Han rör sig verkligen i HELA kroppen så det tar ett tag innan man som ryttare får ihop det och lyckas påverka honom.

Vi jobbade med galoppbommar och det gillade han verkligen :)
Efter passet på banan så tog vi en runda i skogen. Det är roligt men läskigt att vara i skogen utan en trygg kompis.
Bilder från innan


 
 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0