6/4 2017 Harry Barry <3

Jag älskar verkligen goa Harry Barry.

Harry är en connemara på 7-år som kom till oss för ett år sen, då hade han egentligen inte gjort nåt utan var inriden men inte så mycket mer. Kom som hingst men är numera en valack.
Vi har utbildat honom och han har utvecklats till en fantastisk häst!  Att vara tränad i ca 6 månader och starta en P70 fälttävlan och ta 3e platsen vittnar om talang. Fick 69% i dressyren och felfri i banhoppning och terrängen.
Han är mätt till 1,44 så han kommer inte växa över.

I banhoppningen så var han lite seg och lite sen att hoppa av så han rev ofta 1a eller 2a hindret men efter vinterns styrketräning så har han utvecklats i rätt riktning. Han är kvickare och har egen motor.
Här i måndags när han klippte 1 meter och blundade

Harry är ingen speedkula utan han är i det tempo du ber om. Jag gillar verkligen det för en häst som drar på ute på terrängbanan i full fart får sämre språngkurva. Jag rider hellre Harry som lyssnar på mina signaler. Min gamla Candy är en sån som drar på och det är svårt att få tillbaka henne och tyvärr blir sprången oftast flacka och hon tappade ryggen. För att få en hållbar häst som du kan klättra med i klasserna så behöver de ha en bra teknik.

Harry är inte tittig och han går fram överallt. En ponny som passar alla 3 disciplinerna!
Han kan säkerligen ta sig långt på dressyrbanan, SM nästa kanske?

Harry är en sån häst som man kan sätta upp en nybörjare på och han kan gasa runt på terrängbanan.

Här är en film på vår 1a fälttävlansstart och Harry blev 3a!



Harry är nu till salu för 100.000 kr och det tycker jag är jobbigt men samtidigt ska det bli roligt att se honom utvecklas med en ny ryttare.

Intresserad? ring 0705 418092 eller maila [email protected]

 




Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0