21/4 2017 Duktiga ekipage

Igår så hade jag programridning hemma. Jag är ingen expert eller så men jag tänkte att om de får lite tips inför deras start i dressyr så kanske det inte känns så svårt. 


Nicole 
Igår så hade hon tagit ett stort steg på utvecklingstrappan. Så roligt att få vara med på resan. 

My 
My är så duktig på att lära in program och klarar lätt att rida olika program. 

Matilda
Matilda hade igår med sig Mazarin 4 år. 
Utvecklas i rasande fart och så duktig med Ulrikas unghäst. 

Moa med Dunder
Nytt ekipage för mig. Jätte duktig och hon kommer bli ett stort tillskott i laget. 

Nellie 
Jag vet ju att Nellie rider riktigt bra. Idag red hon Spetan i Lb1. Jätte duktiga. 

Elsa
Jag vet ju att Elsa rider lika bra som Nellie men roligt att ta sig tiden att titta extra och ge tips. 

Moa
Storasyster sköter sig exemplariskt! Bra jobbat. 


Känns lite konstigt att stå där och vara den som ska ge råd men roligt. 

Våran tanke med att erbjuda detta var att inte göra så stor affär av en dressyrstart. Man hör ju ofta att jag är hoppryttare jag rider inte dressyr. Hmmm alla bör rida dressyr fast alla behöver inte rida på hög nivå. 

Om du rider dressyr och får en lydig häst som jobbat rätt så här du ett övertag i omhoppningar och en hållbar häst. 

Vi delade ut ett papper med  lite tips inför dressyrstarten om vad man bör tänka på. 

Stort lycka till tjejer och jag hoppas ni tränar på och att vi ses på tisdag den 25/4 fören ny programträning! 

Jag är otroligt stolt över mina "småstjärnor" och önskar verkligen att ni jobbar på och tycker att våra träningar är roliga och utvecklande. 

Kram  


Kommentarer
- Sanna

Vad roligt, jag hoppas det går bra för dem när de ska starta! :)

Svar: Tack!
Sandra Wickström

2017-04-21 @ 19:01:17
Blogg: http://www.sannajohansson.com

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0