20/4 2017 Härliga framsteg för Hoopy

Igår red jag Hoopy som jag skrivit innan.

Jag jobbade med att han ska gå fram i alla situationer och när det satt igår så började jag flytta honom.  Koncentrerad Sandra :)
 

Jobbade också med att samla galoppen mer och sen gå ner i enkelt byte. Gissa om jag blev glad när han gör enklabyten som är super bra!

Jag har fått en annan typ av bett från Hoopys ägare Ann Wadström som jag ska byta till för jag tycker han är orolig i munnen mer än vanligt just nu. Kan vara time för ett bettbyte.

Jag vet ju att han är tränad och ska kunna göra dem bra men nu bjöd han till och gjorde det värda en guldstjärna. Jag tror helt klart att vi hittat hur Hoopy ska tränas för han är glad mest hela tiden.

Ex på ett veckoschema:
Mån: Rida ut
Tis: Vila
Ons: Hoppning bana/terräng
Tors: Vila
Fre: Vila
Lör: Rida ut
Sön: Dressyrträning
 
 
 
 
 

Kommentarer
- Emelie

Härligt att det går framåt! Kul att få se hans veckoschema, det hade varit kul att få se på övriga också, speciellt Boy! Ibland har jag lite dåligt samvete att vi inte tränar ordentligt, men det där liknande vårt upplägg.

Svar: Boy vilar efter Skåne. Ska jogga i morgon ev. Jag kan skriva en vecka han går fullt.
Sandra Wickström

2017-04-20 @ 12:42:51
Blogg: http://Http://exaequestrian.WordPress.com
- Cecilia

Vilken fantastiskt fint häst! Jag har följt dig rätt många år till och från, och du gör ett toppenjobb! Lycka till i framtiden :)

Svar: Tack Snälla!
Sandra Wickström

2017-04-21 @ 13:37:57
Blogg: http://frokenfraken.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0