10/4 2017 Fälttävlan är kul!

I lördags var vi ju i Vinslöv på fälttävlan och vi är imponerade av deras fina anläggning. Mycket trevlig dag och hit vill vi åka igen.

Vi fick skritta runt banan med våra hästar innan start och gå genom vattnet. En klar fördel!

Moa var först ut med Chanel.
Chanel var jätte fin på framridningen och sen blev Moa osäker på om det var start inifrån så hon stannade i collect. När startsignalen kom spände Chanel sig lite extra och såg tomtar och troll lite överallt.
69 straff

Felfria i banhoppningen och felfria i terrängen men tyvärr tidsfel pga att de var över 1 min för snabba.


Mimmi och Hoopy startade H90

Jag missade hela hennes dressyr men de fick 51 straff.
1 ner och tidsfel i banhoppningen. 1 stopp i terrängen

Harry Barry
Ok dressyr som slutade på 57 straff

Felfria i banhoppningen

Utgick i terrängen.

Vi har fått Harry mer pigg och vaken och det fick vi betala extra för i terrängen. 2an kom ur sväng och då fick han syn på hinderdomarna och då tappade han fokus. Jag är ändå nöjd med honom för han är kvick när han hoppar och han är mer vaken och han går i det tempo jag ber om plus att jag kan sätta upp en nybörjare och han sköter sig lika bra.

Bara ut och träna och tävla!

 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0