19/9 2016 Min idol!

Cashmir som var här några veckor för försäljning såldes till familjen Lönn i Gränna och det kunde inte blivit bättre!

Cashmir och jag, kommer ni ihåg honom?

Kajsa är min idol.... denna unga tjej blev för några år sen sparkad i huvudet av en häst och länge var det osäkert om hon skulle klara sig. Jag vet att min mamma pratade mycket om lilla Kajsa men jag fattade inte då hur allvarligt skadad hon var.

Denna tjej är nu uppe i sadeln sen ett bra tag tillbaka och kämpar på med att förbättra talet, ena sidan av kroppen är inte 100 med och hon har jobbigt i skolan. Naturligtvis ligger hon efter i skolan men går om nåt år. Hon blir fort trött i huvudet men hon kämpar.

Den 26/8 hämtade de Cashmir och har sen dess startat en lokal dressyr på godkänt resultat och de tränar hoppning förfullt. I helgen som gick lånade hon ut sin fina Cash till "Långben" (förlåt kommer inte ihåg ditt namn) som startade honom i div2 hoppning. Väldigt bra jobbat av den tjejen också.

Kajsa och Cash

Jag blir tårögd när jag tänker på vad Kajsa gått och går igenom. Vilken fantastisk familj hon har som verkligen kämpat. De har låtit henne komma upp på hästryggen igen trots skaderisk och hon har en storasyster tävlar framgångrikt på en welsh Cob :)

Om nåt är jobbigt så kan man tänka efter lite och komma på att man har det allt bra. Frisk och gör det man älskar. Det fanns ingen garanti att Kajsa skulle vakna upp ens....

Kajsa själv minns inte olyckan och det är nog lika bra men det gör de andra i familjen....... <3

Innan vi rekommenderade Cashmir till familjen så testade vi verkligen honom i allt och jag fick försöka provocera honom att busa men icke han skötte sig perfekt och då kändes det ok att rekommendera honom.
Cashmir ägdes innan av familjen Anderberg.

Nu väntar vi på nya rapporter om ekipaget framöver och önskar dem stort lycka till. Vi hejar på er! 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0