7/9 2016 Läxor och hästar

Skolan är igång och kvällarna blir mer stressade. Inte så konstigt och inte oväntat men trist. Så skönt med ljusa kvällar.

Money Boy
Red Money Boy ett pass på stubben igår. Han känns riktigt fin och jag fick lösgjort honom precis som planen var.


Bella
Moa jobbade med Bella. Hon tar sig i hantering och hon går sakta upp i vikt. Moa är superduktig med känsliga ston. Tack Moa!

Collin
Collin gick ett pass för Anette. För första gången som det kändes som om energin började sina. Jobbade med övergångar och att han ska ha med bakbenen hela tiden. Jobbigt för honom men han kämpade på. Vi red inte hela träningstiden ut för jag tyckte ju som jag sa att hans bensin tog slut. Träningen måste vara rolig och på Collins villkor.

Det är inte helt lätt att lägga upp en plan för unga hästar men de är ganska bra på att tala om hur det tycker att det går om man bara lyssnar på deras signaler. I morgon ska Collin bara få sträcka på benen i hagen och äta.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0