6/9 2016 Money Boy

Sist jag red för Emma (i lördags) så fick vi kämpa på jag och Boyan. Jag har lyckats rida ihop honom på fel sätt... han inbjuder till att jag ska rida så men då försvinner hans gång lite.

Jag måste rida honom med lite längre tyglar och ha ner nacken mer än vad han vill. Tänk att det ska vara så svårt...

Vi fick jobba mycket i traven och det behövs. Här gäller det att jag får upp och rundat honom från magen/manken och inte bara nacken. Han blir lite rak i benen om bara nacken blir hög och inte resten av kroppen hänger med.


Ibland får vi till travökningarna :)

Vad skulle jag göra utan Emmas hjälp?

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0