3/9 2016 Kronprinsen

Jag har ridit ett par pass på Collin sen sist och jag älskar verkligen att sitta på den hästen.

I torsdags red jag för Emma och det finns det lite bilder från.

Denna gången fick jag ta upp honom mer i formen, inte så högt som han vill vara men mer än nu på ett tag. Jag kommer bättre åt hans bakben på det viset och får ihop honom. Han kan röra på benen. Hela han är väldigt rörlig. 

Skänkelvikning

Fantstisk galopp!
 
Colln har verkligen fått bra kondition och när jag rider mina pass måste jag öka kravet i träningen nu för han samlar på sig energi märker vi. Den uppdämda energin måste ju ut någonstans och helst inte i bus och massa skutt åt alla håll.

När torsdagens pass var slut var vi egentligen bara klara med uppvärmningen och jag började komma åt honom mer. Jag har aldrig innan varit med om att Collin inte går fram men det hamnade vi i i början av passet i torsdags. Han börjar tänka bakåt när jag bekvämlighetsrider så order på att rida fram i ett friskare tempo.

Här sitter Moa och har mumsat i sig åpplepaj som Emma hade med sig och bjöd på. Gött!

När vi kom till bra ridning så sluter han munnen och suger på bettet, älskar det!
 


 
 

Kommentarer
- Caroline

Kommer Emma ut till er enbart för att träna dig? Eller är det flera som tränar under tiden hon kommer till er?

Svar: Fler som tränar
Sandra Wickström

2016-09-03 @ 10:33:49
Blogg: http://ridemyhorse.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0