22/9 2016 Matteus 683

Vilken kille han är, Matteus 683 en 5-årig russhingst
Ägare: Barbro Andersson Millomgården Falköping

Igår åkte jag, mamma och Matteus och tränade för Emma.
Jag ville slipa lite på programmet men det gick sådär när det inte fanns bana med rätt mått att rida på.
Gick fint ändå.

För en månad sen kom Matteus tillbaka efter 3 månader i en stoflock i Småland. Han var tunn så jag kunde inte börja träna honom direkt. Mycket mat och arbete på lina de första 2 veckorna. Jobbat på stubbåkern sen och nu i förrgår och igår har vi varit på ridbana.

Matteus bjuder bra i alla gångarter det är bara jag som måste hålla still handen och inte gå med fram i övergångar och jag måste lägga på skänkeln mer för att få jämna fina språng.

Han är så rolig att rida! Han försöker verkligen göra ALLT rätt och han är alltid med på allt vi hittar på!



En fantastisk liten ponny!


En härlig galopp!

Både jag och Emma tycker att han mognat och att hans gångarter förbättras efter sommaren.


I kväll ska han få hoppa lite (lågt) och sen ska han friseras och duscha.

 
 

Kommentarer
- Anneli A

Han ser fin ut 😍👍🏼👍🏼

Svar: Visst gör han!
Sandra Wickström

2016-09-22 @ 14:31:02

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0