6/10 2016 Nu är jag bortskämd!

Nu är jag bortskämd... efter 2 fantastiskt fina pass på Money Boy.
Jag tränade igår igen och det är oftast det bästa att kunna träna flera dagar i rad, man kommer liksom vidare snabbare.

Nu har vi hittat en trav där han är jätte fin och jag kan enkelt sitta ner och bibehålla traven in i rörelser och sen ur rörelser. :) :) :)

Värmer

Han är lurig Boy han ändrar sig nästan varje vecka. Var han svår i tex vänster varv förra veckan så är det höger denna veckan. Det måste ju ses positivt för det betyder att han utvecklas hela tiden men det är utmanande för mig som rider och för Emma som måste vara väldigt vaken i hur han uppför sig.

Han kan nog se ganska enkel ut att rida när vi åker runt på banan men det är han inte! Han är teknisk att rida och jag märker att när jag skärper mig och rider varje steg så blir det mer och mer tekniskt. Man kan ju tycka att ju starkare han blir och ju mer han lär sig så borde man kunna åka med bara men det är helt fel. Ju mer du lär dig och utvecklas ju svårare blir det.
Igår sa Emma mer än en gång att han är svår och teknisk och hon brukar inte påpeka detta utan mer "rid nu Sandra".

Öppna och sluta

Jag måste fortsätta att tänka på att jag inte ställer för mycket och att han inte får dippa huvudet och inte bibehålla stödet i vänster varv. Bredda handen och led samtidigt som jag håller om ordentligt med skänklar.
Halvhalterna är luriga för jag vet inte hur "stark" halvhalt man ska göra.

Det är verkligen svårt att rida!
 
Drömmen hade varit att få rida med Emma varje dag!

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0