5/10 2016 Det som gör att man orkar!

Idag (läs igår då detta inlägg kommer upp i morgon) hade jag och Money Boy ett sånt där underbart träningspass som gör att man orkar kämpa på!  Jag var hos Emma och red och det är på kvällen så ljuset är inte 100 för att ta kort. Ni får ursäkta kvaliteten på korten.

Jag är så tacksam för att Emma orkar träna mig och mina hästar! Jag vet att jag sitter i en "träningsbubbla" och jag hör allt vad du säger men det tar ett tag ibland innan polletten trillar ner ;)

Rider fram
 


Träningen börjar

Nu börjar jag få ut Boys nacke och få den fint rundad igen. Innan så har han blivit kort och lite avknäppt i nacken och då hittar vi inte bättre gång heller.

Lite kortare här men det varade bara något språng för Emma är som en hök :)

Jag måste nu jobba mer med min ridning, att driva i varje steg, kvicka händer, fler halvhalter, inte ställa för mycket och vara noga med jämna fina språng/steg. Svårt att hitta rätt men nu är vi på rätt väg!  

Money Boy gillar när jag rider som jag gjorde igår. Det känns att han trivs och Emma sa det också.

Längtar tills i kväll då vi ska träna igen!

 






Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0