3/10 2016 Collins 2a tävling i livet

Igår var det dags för Collins andra dressyrtävling i livet... spännande värre!
Vi valde en Lb1 och det red Mimmi på Hoopy också.

Vi åkte till Vartofta och tävlingsbanan var ute. 2 banor brevid varandra. Vi värmde i ridhus och där upplevde han det trångt och blev lite stressad. Folk är lite dåliga på att titta upp och ha koll på sina medtävlande. Carro följde med och hjälpte till och det var skönt med extra hjälp.

Suttit upp på en spänd Collin som hade svårt att stå still när benskydd skulle på mm-

På framridningen.

Skrittar på gräset i väntan på att att få gå till collectingring.

Collectingring

Kladdigt


Precis när jag skulle in på banan var det en som sa "snygg ponny" tack sa mamma han är 1,63 ;) ;)

På banan



I ena galoppvolten la jag på ytterskänkel och vips så bytte han fram :) Känslig kille.

Vi fick ihop hela 65,179% en ökning med 11% mot 1a tävlingen. Allt blev lite enklare utan mamma Carisma ;)

Domarkommentar: Snygg häst - lite spänd i rygg. Bra val att dämpa tempot. Behöver bli starkare där och bjuda mer genom rygg. Fin sits!

Skrittar av

 
 

Kommentarer
- Linn

Han ser supertrevlig ut, vad är tanken med honom sen? är han bara på utbildning eller kommer han ev att säljas?

Svar: Jag vet inte riktigt och det tror jag inte Anneli gör heller. Vi har fodervärdsavtal nu och sen har jag första tjing om vi vill köpa honom :)Han är så fin och en riktig dubbeltalang så jag tror och han blir kvar hos oss.
Sandra Wickström

2016-10-08 @ 22:33:40

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0