26/10 2016 Collin har tagit ett stort steg framåt

Igår red jag Collin igen. Jag blev så glad för han var lika fin igår som dagen innan. Det var svart ute och jag red ihop med Cookie och Carro på banan men han brydde sig inte om skuggor mm. 

Började med trav och sen mycket galopp som vanligt och han sitter ihop från start! Collin har ganska lång rygg mot tex Boy så det är svårare att rida ihop honom. Han var också svag "precis bakom sadeln" när han kom vilket många hästar är men det har tagit sin tid att bygga styrka och det är ett arbete som aldrig tar slut. 

Han har ofta från galopp ner i trav liksom ramlat ner i trav men de övergångarna hade vi ordning på direkt igår. Så kul. Han var inte lika studsig i galoppen som han kan vara utan att han drev på framåt i en bra takt och fin form. 

Han kan tjura lite mot skänkeln om jag har sporrar på (ovana tror jag då jag mest rider honom utan) men igår så tog han hjälpen direkt när jag bad om det. Han tar stora steg framåt just nu.
 


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0