24/10 2016 Vad måste jag göra?

Jag grubblar mycket på detta som hänt åter igen där jag och Money Boy blir stående och tittar på.... varför? Det sägs att Money boy inte är av internationell typ men är det allt som styr? Vad någon/några tycker?

Jag trodde dressyr handlade om att man dansar tillsammans och resultaten man åstadkommit. Tydligen inte...
Jag blir så ledsen, hur många gånger ska man orka ladda om och hur bra måste vi bli innan man ser oss?

Jag vet inte vad som krävs av oss men vi får träna på ännu mer och bevisa att vi kan!  Jag måste få grubbla lite för att sen ta tag i det, träna mer och visa att vi kan och att Money Boy är en ponny värd att tro på!

Money Boy klipptes igår av Mimmi. Tack snälla Mimmi för det <3
 

Kommentarer
- Anonym

Hästmänniskor* suck
Varför håller man på med hästar/ridsport?!! För att det ska vara roligt. Världen vimlar av bittra människor som ska klanka på andra. Gör det du tror på, det funkar ju.
kram Gisela

Svar:
Sandra Wickström

2016-10-24 @ 08:36:39
- Anneli A

Ni kan ❤️ De har du bevisat så många ggr ... 😘Fortsätt kämpa för de du brinner för och dina drömmar ... en vacker dag kommer du se ...att ditt jobb och slit lönar sig ❤️

Svar:
Sandra Wickström

2016-10-24 @ 20:06:06
- Tyra

Vad du måste göra, den frågan ställer du.
Jag vill så gärna att du och Money Boy knäpper förbundet på näsan. Ta nu inte detta som näthat, utan tipps.
Någon har sagt att Money Boy inte är av internationell typ, sa dom det? Frågan är vad det menades.
Jag tror du ska börja sitta i sadeln som en internationell ryttare, sträck på dig, upp med händerna, bak med axlarna, läng stigbyglarna och trampa ner i foten i stigbyglarna. Titta på hur Ebba med Roman och Capriole sitter i sadeln, titta på andra internationella ekipagen på ex EM, hur sitter de i sadeln.

Sen kan du säkert få fram enorm gång i Money Boy genom att ta dina pappas travhästar på travbanan som draghjälp, rid bakom eller sidan om när han träningskör så Ni får draghjälp, till ökad trav med tryck i och få fram en stor luftig galopp. Så Money Boy förstår vad han ska göra och att han kan göra det.

Tänk utanför "boxen", för jag tror på Er och önskar av hela mitt hjärta att Ni lyckas.
Kram Tyra

2016-10-26 @ 12:33:18
- Tyra

Jag glömde ju;
Tänk så här, vi ska bli ett internationellt ekipage, inte bara Money Boy, vad krävs av mig?

Ni måste se internationella ut när Ni kommer in på banan, Ni är ju ett team du och Money Boy

2016-10-26 @ 12:37:04

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0