19/10 2016 Money Boy - du är speciell

I lördags red jag Boy för Emma och denna speciella ponny är helt fantastisk. Emma är också fantastisk som orkar jobba med mig... jag sitter där och koncentrerar mig för fullt men svarar knappt när hon säger nåt. Mamma har påpekat detta men om jag koncentrerar mig ju :)

Nu jobbar vi med att utveckla Boy ännu mer och det är inte helt lätt. Jag har svårt att hänga med i förändringen.


Mycket fokus på att jag inte ska ställa honom för mycket så att han förböjer sig och skickar ut bogen. Här utnyttjar Boy när jag blir dragande med handen och förböjer honom, då skickar han ut bogen och vill komma undan.
Jag måste vara kvick i handen och ta snabba förhållningar samt driva mer med benen.

Vi tränar nu på att få Boy att växa i fram (inte dra på i fart utan växa uppåt/framåt från manken och framåt) när jag ber om det. Tänk att man kan utvecklas framåt men samtidigt känna det som att jag kan inte rida... Boy ändrar sig hela tiden just nu och i helgen upptäckte vi att jag måste rida mer hemma på vårt tunga underlag än vad jag gör hos Emmas Emma tex. Innan har det märkts då och då när jag rider küren då det går fortare borta än hemma.

Som vanligt är Boy svårast i traven men jag tycker ändå att man kan se att han växer framför mig på dessa bilder:

Även i galoppen

Det är så roligt att rida men oj vilken utmaning
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0