13/10 2016 Tränat Money Boy

Money Boy är så rolig att rida! Jag red honom för Emma igår också. Tyvärr inga nya bilder för nu är det mörkt när vi tränar :(

Passet börjar som vanligt med mycket galopp och här letar jag efter en bra galopptakt och jobbar med att reglera sprången. Jättekul men svårt.

Gick sen över till traven och det är svårare men i slutet så var jag och nosade på det Emma vill uppnå... att Boy jobbar med sina bakben hela tiden!

Boy har inte riktgt lärt sig från början att driva med bakbenen ordentligt så det ska han lära sig nu. Utveckling är viktigt och roligt men det kräver sin ryttare. Här får man anpassa sin ridning i princip från gång till gång. Detta med att åka häst kan man glömma om man rider för Emma :)
 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0