23/11 2016 Vad gör en till en bra ryttare?

Jag läste detta inlägget i en blogg och kommenterade följande:

Detta är ett svårt ämne…  
I min mening är en bra ryttare en som kan plocka upp en häst i klasserna utan att de har världens gång. 1 häst säger inte så mycket men om man utbildat och tävlat upp fler i klasserna närmar man sig. Det krävs många timmar i sadeln för att bli riktigt bra. Förespråkar mjuk ridning i alla lägen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har funderat vidare men ändrar inte mitt svar.

Man är en duktig ryttare om man kan rida på en häst och få den att jobba rätt och utvecklas framåt. Bara för att du rider GP måste du inte vara bättre än nån som besitter samma kunskaper men inte tävlar på den nivån. Alla vill inte tävla.

 
Vissa människor passar på tävlingsbanan och vissa vill inte vara på tävlingsbanan.

Jag hyser stor respekt till dem som själva utbildar sina hästar upp i klasserna. Extra roligt om de också sen klarar sig bra på tävlingsbanan.

Hur många hästar har du utbildat?
 

Kommentarer
- JenniferDressage.se

Tycker din kommentar var jättebra och klok! Jag håller med dig, och det här är en av de sakerna jag tänkt ta upp när jag spinner vidare i frågan. :D Är precis som du mycket mer imponerad av de som tar upp häst efter häst i t ex GP än de som köper "färdiga" hästar.

Svar: Tack!
Sandra Wickström

2016-11-24 @ 13:41:22
Blogg: http://www.jenniferdressage.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0