20/11 2016 Ett pass med Boy

Jag red ett pass på Money Boy igår.

Börjar som vanligt med kort trav och sen galopp. Började bra men sen fick jag ingen ordning på det alls.


Får loss honom fint i högervarv och sen byter jag varv och det går inte få loss honom. Jag blir så frustrerad när han inte släpper och att det knappat går att svänga. 
Mamma var ute just då och föreslår öppna i galopp i båda varven. Det fungerade! Tur att man har nån med som ser och kan hjälpa.

Jag gick sedan ner i skritten och bestämde mig för att flytta honom utefter staketet


Efter dessa 2 saker, öppna och flytta så lossar det och då nöjer jag mig för idag. Detta behöver vi göra oftare kände jag.

 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0