26/5 2016 Kan jag kan du!

Nu vill jag motivera er som går hemma och känner att det är lite motigt då och då....

Kan jag ta en ponny från nästan noll upp till SM i dressyr så kan du. Jag har ju nu gjort det två gånger.

Först var jag bara 8,5 år när jag fick Forlan Conquest då insutten 4-åring till ungponny-SM och sen 2 dressyr SM.

Jag & Quest för läääänge sen :)

Jag fick sen hem Money Boy i maj-14 och han hade då inte hittat glädjen i att tävla och låg väl runt LB/LA
Nu är han uttagen till NM i dressyr och har kvalat till Falsterbo!


Speyksbosch Diablo kom till mig i ett mindre bra skick och jag tog upp honom till nationellnivå i dressyr. Vi har gjort de bästa resultat han har, det har tagit tid men oj vad jag lärt mig mycket.
 
Tänker jag tillbaka så kan jag summera att många timmar i sadeln på olika hästar har lärt mig mycket!
Rid så mycket du bara orkar på så många olika hästar som möjligt. Ett bra sätt att lära sig snabbt vilken typ av häst du trivs bäst med. Man måste gilla hästen och hästen måste gilla dig annars blir det svårt att få bra jämna höga resultat.

Tyvärr finns ingen genväg till framgång om den ska vara långvarig..... massor av jobb från din sida men jag lovar det är såååå värt det!

Du måst ha en bra stöttande grupp omkring dig också "ett bra team" och familj <3
Underskatta inte markjobbet om man kan säga så.
 
Bra hästägare är ju såklart superviktigt.
Här kommer du säkert trampa fel då och då men det ordnar sig alltid som man säger hemma.

Kom ihåg!
Vägen mot framgång är aldrig spikrak utan går upp, ner och runt.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0