16/5 2016 LaP1 med Diablo

Ja som jag skrivit innan så red jag en LaP1 först igår i Nordhalland. Jätte tråkig domare som hade en väääldigt låg poängskala. Nån dömdes ner på 48% men vann La1 på 70!!!! Stackars henne i första klassen för nån 48%-ritt var det inte!

Det är ju ändå roligt om domaren tittar på oss som rider och inte har fokus på annat. När jag red in så skrattade hon gott och kollade hela tiden på sekreteraren. Så tråkigt, lätt att tro att det var min inridning som var så dålig....

Vi kom ut från banan med en jätte bra känsla och jag är såååå nöjd med Dibblo. Han bjuder fram, han jobbar med ryggen och han har roligt. Några småmissar som man alltid har men överlag glad och jättenöjd tills vi fick protokollet... 59,737%
Med detta resultat, 59,737% , låg vi på placering till sista ekipaget startade och det var Isabella och hon har varit ute mer med sin häst så vi var hundra på att hon puttade ner oss men döm om våran förvåning när hon fick exakt samma resultat men hon hade nån poäng högre på allmänt intryck och då tog hon sista placeringen (3). Isabella och jag delar åsikt om domare och dennes bedömningar. Inte kul att vara på prisutdelning ens med sånt resultat.

Inte konstigt att många hoppar av dressyren. Jag har i helgen hört 3 st olika tävlingar med sån här neddömning av hela klasser.... tråkigt för sporten!

Domarkommentar:
Trevligt ekipage! Behöver visa mer bärighet i galoppen och samling i skolorna. Idag lite problem i enkla bytena men du är på rätt väg. Mjuk trevlig ridning. Var noggrannare m. travvolterna. Lycka till!

1a enkla bytet var riktigt bra men andra bytet snubblade vi in i. Förstår inte alls 5,5 på det första men helt rätt med 5.5 på det andra.

Ja ja nog gnällt om detta.

Värmer
 

Mot tävlingsbanan

Pausar vid lastbilen och tar av skydd mm


På banan (tyvärr dåligt med bilder pga ljuset i ridhuset)

Diablo rör sig så mycket att det är svårt att sitta snyggt. Han behöver en bättre sadel men det finns inte i budgeten tyvärr. Sadeln är ju till för att ge honom en trevligare upplevelse plus att jag ska sitta bra. Nu hoppar jag mest runt i sadeln.  Jag är så glad att jag lyckas sitta så pass att han fortfarande använder ryggen och inte släpper den.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0