23/3 2016 Alltid när det är nåt extra på gång

Konstigt att man ska skada sig så fort det är nåt kul på gång. Börjar bli van vid detta nu :( :(

Nu till helgen (påsk) så ska jag tävla och då åker jag av..... jag galopperade rakt fram men Brorsan ville svänga av där han brukar, hmmmm då åkte jag ner i backen och Mimmi säger att jag kanande på grusvägen med huvudet neråt ganska långt. Jag var tydligen borta ett tag också. Jag minns bara att vi galopperade och jag tänkte det går bra det här sen låg jag på vägen.

Jag klarade ansiktet men det syns på hjälmen! Hjälmen höll men ska inte användas igen. Jag hade väldigt ont i huvudet sen och såg konstigt på ett öga men det var ingen blödning som tur var.

Denna hjälmen plus säkerhetsväst hade jag på mig.

Mimmi red på Tasty och kunde inte ta sig fram till mig för Tasty for runt och Brorsan var lös så hon tyckte det var riktigt läskigt sa hon. Mamma hämtade mig i bilen sen och Mimmi stackarn fick gå hem med båda hästarna. Pappa körde mig till akuten och mamma och Mimmi fixade hästarna.

Jag ska vila upp mig de närmsta dagarna nu och sen så provar jag på tävlingen. Så typiskt och de flesta andra hårdtränar nu och vad ska jag göra.... jo vila :(
Det är ju jag som rider Money Boy och det innebär att han vilar sig i form också. Emma kanske kan rida honom lite på fredag fm. Vi får se.

Jag vet det kunde gått så mycket sämre men jag vill så gärna tävla.

Glöm inte att ta på hjälmen den räddar liv!

 



Kommentarer
- Liselotte

Var rädd om Dig Sandra, det är det enda som räknas, även om jag förstår att Du naturligtvis vill Tävla efter alla förberedelser, men jag/vi är bara glada att allt gick som det gick, är olyckan framme har man ju inte mkt att komma med, Kramar o Lycka till i Helgen, /Liselotte

Svar: Tack snälla du <3 <3 <3
Sandra A.W

2016-03-23 @ 18:47:21

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0