3/6 2016 Två steg bakåt

Så har vi tagit 2 steg bakåt då jag och Boy... eller jag väljer att tro att det beror på EQ-besöket för 1 vecka sen. Jag vet ju att han inte får ordning på kroppen efter behandlingen, kan ta upp till 1 månad.

Igår började jag med att rida på bommar på lite böjt spår i trav.
I vänster varv vägrar Boy att gå över bommar utan att han får trycka ut vänsterbogen. Så bra som han är men att trava över bom på det spår jag valt det går inte!  Tog ett par varv tills jag fick ordning på det.

Det gick!

Galoppbommar åt båda håll men på ett rakt spår gick bra.

Ska sen träna på gångarterna som Lotta EQ rekommenderat då han har svårt med rörelserna nu.
Låg form går fint och jag kan lätt variera hur lågt jag vill ha honom. 
 
Sen kommer vi då till den lite högre formen. Här vill han gå minst 5 cm högre än vad jag vill och han blir då väldigt stark och vill inte gå lägre. Väldigt kort i halsen och mycket krångel med att galoppera när vi ska trava... Boys lösning när traven blir jobbig är att ta till galoppen och det har han alltid gjort. I början galopperade han hysteriskt på stället och bara studsade medans han nu galopperar kort men framåt i alla fall, alltid nåt.


 
 
Bättre här
 
Provar att länga men han blir lite för hög. 

Här har jag fått ner honom i bättre läge och då kan jag påverka honom mer och han blir lugnare med huvudet. 
 
Klapp!
 
Det sista fick han gasa runt ridbanan, det uppskattas alltid! Sen ut i skogen för avskrittning :)
 
Vi får kämpa på och jag vet att han blir sån här ju men man vill ju att det ska vara så nära perfekt som vi kan. 


 
 

Kommentarer
- Erika Pettersson

När är det du ska till Finland o tävla?

Svar: Vi åker den 27/6 tävlar 29 o 30/6 final 2/7 :)
Sandra A.W

2016-06-03 @ 10:50:59
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0